Beeldverhalen
‘One image tells more than a thousand words’ Aristotle
In mijn trendverhalen zijn in het algemeen verschillende stadia herkenbaar: de intuïtieve associatieve start, het definiëren van uitingen op basis daarvan, en de eerste vertaling naar materialen en vormen. Deze uitkomst kan al op verschillende manieren worden toegepast: bijvoorbeeld als basis voor maatwerk van stijlonderzoek voor klanten. Bedrijfsmatig kan het een basis bieden voor een nieuw logo, het verzamelen van de eigen collectie, ontwerpen van producten etc.
I Groei: organisch, persoonlijk, leren
Dit uit zich bijvoorbeeld in: puzzelen met milieu-neutraal leven, werken meer verweven met thuis, volkstuin, vrijwilligerswerk dat verbindt met andere werelden


II Focus: verstilling, ritme, detail
Dit uit zich bijvoorbeeld als: leven met accent op kwaliteit, werken met geavanceerde mogelijkheden, lezen, wandelen, genieten van hoogwaardige techniek en van museum of klassiek concert.


III Doen: blij, gul, betrokken
Dit uit zich bijvoorbeeld in: anders benutten wat er al is, werken waar het uitkomt, sleutelen aan apparaten of ze combineren, experimenteren met zelf maken, bespelen van een instrument, volhouden.


Materialen voor woonboerderij.
Voor een nieuw te bouwen woonboerderij gingen we op zoek naar de stijl die de nieuwe bewoners aanspreekt. Deze 3 compleet verschillende verzamelingen materialen en kleuren hielpen enorm om zicht te krijgen op de voorkeuren voor kleur, stijl en behoeften van het gezin. Hiermee konden we verder met moodboards maken waarmee offertes werden aangevraagd. Dit project is naar verwachting in maart 2022 afgerond.



Boerenromantiek – Landelijk romantisch, vergrijsde tinten, pastellen, verweerd hout
Herenboer – Zwart, wit, grijs, Design, Marmer, Rust, Tactiliteit
Boerenbont – Modern klassiek, warm, diepe kleuren, oude meesters, Delfts blauw