Beeldverhalen
‘One image tells more than a thousand words’ Aristotle
In mijn trendverhalen zijn in het algemeen verschillende stadia herkenbaar: de intuïtieve associatieve start, het definiëren van uitingen op basis daarvan, en de eerste vertaling naar materialen en vormen. Deze uitkomst kan al op verschillende manieren worden toegepast: bijvoorbeeld als basis voor maatwerk van stijlonderzoek voor klanten. Bedrijfsmatig kan het een basis bieden voor een nieuw logo, het verzamelen van de eigen collectie, ontwerpen van producten etc.
I Groei: organisch, persoonlijk, leren
Dit uit zich bijvoorbeeld in: puzzelen met milieu-neutraal leven, werken meer verweven met thuis, volkstuin, vrijwilligerswerk dat verbindt met andere werelden
II Focus: verstilling, ritme, detail
Dit uit zich bijvoorbeeld als: leven met accent op kwaliteit, werken met geavanceerde mogelijkheden, lezen, wandelen, genieten van hoogwaardige techniek en van museum of klassiek concert.
III Doen: blij, gul, betrokken
Dit uit zich bijvoorbeeld in: anders benutten wat er al is, werken waar het uitkomt, sleutelen aan apparaten of ze combineren, experimenteren met zelf maken, bespelen van een instrument, volhouden.
Materiaal-Kleur-Vorm-Ruimte.
Een trendonderzoek voor jouw bedrijf kan je verder helpen. Hierdoor kun je besluiten nemen op basis van wat er ‘aan de hand is’. Je roept herkenning op! En zodoende verkoop je je product of dienst (nog) beter.
Wat kan ik voor jou betekenen op het gebied trendonderzoek? Bel of mail me, ik kom graag met je in contact!