Trendwatching

Trends zijn ontwikkelingen in de manier waarop mensen denken over de wereld om zich heen. Trendonderzoek kan enorm helpen om richting te geven aan uw product of dienst. Kleur-, vorm- en materiaalgebruik verandert ook en kan daarom slim ingezet worden om mensen ergens van te overtuigen of een bepaalde beleving te geven die aansluit op de behoeften.

Studio Rimpels helpt de relevante trends te herkennen die spelen in uw vakgebied. Een speciaal voor uw bedrijf samengesteld trendbeeld helpt uw richting te bepalen voor de toekomst. Op basis daarvan wordt een product of verpakking ontworpen, dat een nieuwe impuls geeft aan uw verkoop.

Mono

Vanuit het woord mono zijn 3 trendrichtingen bepaald die vanuit de crises zouden ontstaan en nu actueel zijn. Drie groepen mensen die verschillend reageren op de crisis:

Bare

Bare, de nieuwe soberheid. Men wil af van alle extra ballast en houdt alleen het noodzakelijke. (Marie Kondo, tiny houses etc.)

I CARE

De tweede groep zijn de mensen die vernieuwen op technologisch gebied, wind- en zonneenergie, verantwoord omgaan met de aarde, duurzaam- heid door technologische ontwikkeling. (energieneutraal bouwen, electrische auto’s etc)

I REPAIR

De derde groep wil niets verspillen. Zij gaan voor hergebruik van afval en gebruikte spullen. Dingen hoeven niet perfect te zijn.
(cradle to cradle principe, repaircafe etc.)